خلاصه ماشینی:
"انتظار خانواده و عملکرد تحصیلی فرزندان نوشتهء برادلی ترجمهء نازنین رادمنش یافتههای پژوهشی مطالعات متعدد بیانگر آنند که عملکرد تحصیلی یادگیرندگان در مدرسه با انتظارات والدین آنان ارتباط مستقیم دارد.
والدین دانشآموزانی که از پیشرفت تحصیلی خوبی برخوردارند،به تعامل کلامی با فرزندانشان اهمیت بیشتر میدهند.
این والدین از فرزندان خود سؤالهای تفکر برانگیز میپرسند و آنان را برای درست سخن گفتن برمیانگیزند.
وجود روحیهء تلاشگری در خانواده نیز بر میزان کوشش یادگیرنده برای دستیابی به هدفهای تحصیلی میافزاید.
نوع«نگرش خانواده به نتیجهء کار»هم بر پیشرفت تحصیلی فرزندان اثر میگذارد.
والدینی که بر نحوهء دوستیابی فرزندان،میزان ساعتی که برای تماشای تلویزیون تخصیص میدهند و نوع فعالیتهای فوق برنامهء آنان نظارت میکنند،روی فرزندان خود کنترل بیشتری دارند.
والدین برای این که تأثیر بیشتری بر پیشرفت تحصیلی فرزندانشان بگذارند،لازم است جدول زمانی از نوع فعالیتهای ترجیحی و تکالیف درسی آنان تنظیم کنند."