خلاصه ماشینی:
"گروه دیگری معتقدند که تغییر نکردن کتابهای درسی،نشانهء رکود و سکون است و نمیتوان در دنیایی که هرروز دستخوش رشد و توسعه و ترقی است و در شرایطی که هرروز آموزههای جدیدی بر دانش بشر افزوده میشود و علم و فناوری با سرعت پیش میروند و متحول میشوند،کتابهای درسی را بدون تغییر گذاشت و بدون توجه به این تغییر و تحولات،همچنان از کتابهای با محتوای تاریخ مصرف گذشته،استفاده کرد.
3. تغییر در جهت اصلاح و بازسازی کتابها(تغییرات کیفی) وقتی کتابهای درسی جدید چاپ و توزیع میشوند و در مدرسهها،توسط معلمان تدریس میشوند،چهرهء واقعی آنها آشکار میشود و ممکن است در آنها ایرادات و اشکالاتی مشاهده شود که از چشم برنامهریزان و مؤلفان دور مانده است.
بنابراین،اگر از اصلاحات جزئی و موردی کتابهای درسی هم صرفنظر کنیم،با توجه به اینکه حدود 170 عنوان کتاب درسی وجود دارد،به طور متوسط سالانه ده درصد آنها باید تغییر کنند تا ظرف ده سال نوبت به همهء آنها برسد."