خلاصه ماشینی:
"در این کتاب رهنودهایی دربارهء چگونگی ایجاد انگیزه برای انجام تکالیف در دانشآموزان برای استفاده معلمان ارائه شده است.
چگونگی ایجاد انگیزه برای انجام تکالیف تعریف انگیزش از انگیزش تعریفهای گوناگونی شده است و عقاید متفاوتی دربارهء آن بیان کردهاند.
با آنکه تعریفها و عقاید متفاوتی دربارهء انگیزش وجود دارد،روانشناسان در این نکته اتفاقنظر دارند که انگیزه عاملی درونی است که رفتار شخص را تحریک میکند و به جهت معینی سوق میدهد و آن را هماهنگ میسازد.
برای ایجاد انگیزه در دانشآموزان و برطرف کردن بیعلاقهگی آنها،باید ابتدا علتها و موجبات بیعلاقهگی را در آنها جستوجو کرد.
با وجود این،آشنا شدن معلم با نیازهای انسان بهطور کلی و آشنایی او با نیازهای گروههای مختلف سنی بهخصوص،به او کمک میکند در طراحی آموزشی خود و انتظاراتی که از دانشآموزان دارد،نکاتی را در نظر بگیرد و از این راه بتواند در انگیزه در آنها مؤثر واقع شود."