خلاصه ماشینی:
"منبع گردآوری اطلاعات کدامند؟141 برای پژوهشگران تازه کار،معمولا این سؤال مطرح میشود که چگونه میتوانند اطلاعات مربوط به پیشینهء پژوهش را گردآوری کنند.
معلم در مقام پژوهشگر آموزشی میتواند از این منابع و منابع مشابه دیگر،اطلاعات مربوط به مسألههای پژوهشی خود را گردآوری کند: بانک اطلاعات علوم تربیتی دایرة المعارف آموزش و پرورش دست نامهء1روانشناسی تربیتی دست نامهء فناوری و اطلاعات دایرة المعارف بین المللی تدریس و تربیت معلم دایرة المعارف آموزش و پرورش تطبیقی پژوهشکدهها و پژوهشگاههای معلم کتابخانهء پژوهشکده تعلیم و تربیت کتابخانهء سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی نمایهء پژوهش مؤسسهء تحقیقات تربیتی کتابخانههای مراکز تربیت معلم و دانشکدههای علوم تربیتی و روانشناسی اینترنت اشخاص مرجع2 گزارشهای پژوهشی،سمینارها،کنفرانسها و نشستهای علمی.
سرانجام آن که تذکر ارائه شده در زیر را جدی بگیرید: شناخت رابطهء بین بیان مسأله پژوهش،مرور پیشینهء پژوهشی،و روششناسی در طرح پژوهشی بسیار مهم است."