خلاصه ماشینی:
"در الگوی رجحان سبک یادگیری2، افرادی که رویکردی«حسی-فکری»به یادگیری دارند،اطلاعات را از طریق حواس خود دریافت میکنند و آنها را به صورت منطقی پردازش میکنند.
افراد با رویکرد حسی-احساسی به یادگیری نیز اطلاعات را از طریق حواس پنجگانه دریافت میکنند،ولی به جای استفاده از منطق در پردازش آنها،از عواطف و احساسات خود بهره میگیرند.
یادگیرندگان دارای رویکرد شهودی- احساسی نیز اطلاعات را به صورت شهودی دریافت میکنند و برای پردازش آنها،به جای منطق،از احساسات خود بهره میگیرند.
روند تدریس مبتنی بر سبک یادگیری شهودی-فکری102 به چالش واداشتن یادگیرندگان و ایجاد زمینه تفکر انتقادی برای آنان؛ اتخاذ رویکردی خلاق و مستقل نسبت به یادگیری؛ فراهم ساختن فرصت اکتشاف و آزمایش برای یادگیرندگان؛ ایجاد زمینهء بحث و مناظره و تشویق آن."