خلاصه ماشینی:
"اگر دانشآموزان به این نتیجه برسند که نمیتوانند سؤالات خوب خود را بپرسند،از طرح آنها اجتناب میکنند.
البته شما با قبول کردن سؤالات غیرمعمول این خطر را خواهید کرد که بخشی از وقت کلاس صرف پاسخ به سؤالات واقعا نامربوط شود.
زمانی که دانشآموز ببیند واقعا میتواند سؤالات مورد علاقهء خویش را بپرسد و نگران واکنش شما نباشد،رفتار خلاقانهاش به سایر زمینهها تعمیم مییابد.
بهترین روش این است که سؤالات بد،با مطالبی از سوی خود شما دنبال شود و از یاد گیرنده بخواهید،در مورد مسأله بیشتر فکر کند.
3. مهم است که بهطور منظم به خلاقیت دانشآموزان خویش پاداش دهید.
اگر به دانشآموزان خود بگویید که از ایشان انتظار خلاقیت دارید و آن را بهعنوان بخشی از عملکرد کلی دانشآموز ارزیابی کنید،با خلاقیت بیشتری روبهرو خواهید شد.
بنابراین،اگر دربارهء تقویت خلاقیت در دانشآموزان خویش جدی هستید،باید در رفتارهای خود در کلاس الگویی اصیل ارائه دهید."