خلاصه ماشینی:
"چرا رنگت پریده؟ نکند باز هم امتحان داری؟ مریم اسمعیلینسب چند سالی است که موضوع تغییر در نظامهای ارزشیابی مورد توجه قرار گرفته است که از آن جمله میتوان به ارزشیابی مستمر در نظام آموزشی و چالشهایی که از این رهگذر در ذهن دانشآموزان ایجاد میشود،اشاره کرد.
3. ارزشیابی مستمر به انگیزهای برای مطالعهء دانشآموزان تبدیل میشود و چالش مداوم در اثر اینگونه امتحان،به تعمیق یادگیری،انباشته نشدن درسها و عدم فراموشی کمک میکند.
به این مسائل،افزایش حجم کار معلمان به خاطر تصحیح ورقههای امتحانی را نیز باید اضافه کرد.
» وقتی از خانم صابری خواستیم،راههای دیگری را که به ذهنش میرسد و احتمالا خودش آنها را به کار میگیرد،بیان کند،میگوید:«در خیلی از درسها،بخشی به نام فعالیت در کتاب وجود دارد که به تفهیم عمیق مطلب کمک میکند،ولی بیشتر معلمان آن را نادیده میگیرند؛چون قرار نیست از آنها امتحان گرفته شود."