خلاصه ماشینی:
"از آنجا که ممکن است معلمان و مربیان اطلاعات چندانی دربارهء لکنتزبان کودکان و تأثیر آن بر روند آموزش آنان نداشته باشند،احتمال دارد که در تشخیص خود دچار اشتباه شوند و کودک مبتلا به لکنتزبان را کمحرف،خجالتی،منزوی،افسرده، کندذهن و یا دیرآموز معرفی کنند.
7. نوجوانان مبتلا به لکنتزبان با تغییرات مربوط به بلوغ خود روبهرو هستند و مشکل لکنت آنان در موقعیتهای خاص و جدید تشدید میشود؛ازجمله صحبت کردن با افراد غریبه،دوستیابی،سخنرانی در کلاس،گفتوگوهای تلفنی،و برقراری تعاملات جدید.
سعی کنید زمانیکه با کودک مبتلا به لکنت صحبت میکنید،چهرهای آرام، صمیمی و مهربان داشته باشید تا او بتواند با کمترین فشار و اضطرابی صحبتهای خود را به پایان برد.
چنانچه فرصت مناسبی برای کلاس پیشآمد،از دانشآموز مبتلا به لکنت خود بخواهید تا متنی کوتاه و ساده را برای شما و سایر دانشآموزان بخواند.
چنانچه از این مشکل دانشآموز خودآگاه شدید،موضوع را با همکارانی که با این کودکان سروکار دارند،درمیان گذارید و سعی کنید با اتخاذ روشهایی هماهنگ و کارامد مانع از وخیمتر شدن لکنتزبان او شوید."