خلاصه ماشینی:
"مدرسه باید مکان و فضایی باشد که در آن،به معلمان اجازه و فرصت دارده شود تا به معلمان دیگر دسترسی داشته باشند،و برای آنان فرصت بهرهگیری از پشتیبانی و حمایت نظام آموزش برای رسیدن به کیفیت بالای آموزشی فراهم آید.
معلمان به جنبههای شخصی کار خود و بهبود فردی میاندیشند؛ولی اگر توجه نکنند که اصلاح،مسالهای اجتماعی است آنچه موفقیت معلم را رقم میزند و خیر و صلاح دانشآموزان را به دنبال دارد،در حیاط خلوت رفتار آنان رخ نمیدهد،بلکه در تعامل و مشارکت با دیگران است،هیچگاه به توفیق دست نمییابند.
مسوؤلان آموزش و پرورش با ایجاد فرصتهای درون مدرسهای(برای مثال 2 ساعت مشاهده و 2 ساعت بحث و بررسی شیوهی تدریس همکاران به جای تدریس)و واقعی کردن جریان آموزش ضمن خدمت و سروسامان دادن به آن،میتوانند تعداد ساعتهای آموزش و واحدهای درسی را(مثلا در قالب درسهای دانشگاهی مورد نیاز آموزش و پرورش)به گونهای سامان دهند که نه تنها به نیاز واقعی معلمان پاسخ داده شود،بلکه زمینه بر ارتقای تحصیلی و شغلی آنان نیز فراهم آید."