خلاصه ماشینی:
"تقابل و تضاد روشهای خانواده و مدرسه در امر آموزش و پرورش37 در حالیکه هنوز بیشتر خانوادهها در فرآیند یاددهی و یادگیری فرزندان از تنبیه استفاده میکنند،حذف تنبیه از مدارس به صورت صد درصد نه تنها در امر یادگیری و تربیت در مورد همهی کودکان مفید واقع نخواهد شد،بلکه با گذشت زمان آثار زیانبار و غیر قابل جبرانی به بار خواهد آورد که یادگیری سطحی و نداشتن علاقه به مطالعه،از جملهی آنهاست.
در حال حاضر، شاهد آن هستیم که دانشآموزان به دلیل آسانگیری شرایط ارتقا به کلاس بالاتر،میتوانند به راحتی از دیوار امتحان بگذرند؛اما به نظر میرسد این آسانگیری و نیز آسان کردن مطالب کتابهای درسی در مقایسه با سن کودکان،در حالیکه کیفیت یادگیری افت میکند،تنها برای این است که به حذف تنبیه،ظاهری مثبت داده شود و در حالیکه با این کار تنها صورت مسأله پاک میشود و مشکل همچنان پابرجا میماند."