خلاصه ماشینی:
"پس روش کار را تغییر دادم برای آنها یادداشتهای توصیفی زیر را نوشتم: «از اینکه این سؤال را خوب جواب دادهای،متشکرم.
در پایان هر ماه،نمرههای مستمر حاصل از پرسش و امتحانات کلاسی را در دفتر ریاضی آنها یادداشت میکردم.
دانشآموزانم همیشه روز آخر ماه را به یاد داشتند و زمانی که مشغول نوشتن نمرههای مستمر آنها بودم،به بهترین نحو به کار گروهی میپرداختند.
دانشآموزان پایهی دوم این کار را انجام دادند و من 30 شکل را انتخاب کردم و در پاکتهای جداگانه قرار دادم.
اواخر اسفندماه بود و دانشآموزان در انتظار عید نوروز بودند بیقراری و بی حوصلگی آنها برای شروع درس ریاضی کاملا مشهود بود.
-میشود بیشتر توضیح بدهی که چه طور میفهمیم شکلی مربع است؟ -چهار ضلع باهم برابرند -و بعد؟ -چهار زاویهی قائمه دارد.
به او گفتم:خوب فکر میکنم باید طور دیگری توضیح بدهم،و بعد پرسیدم: -با این شکل چه چیزی میتوانیم رسم کنیم؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود) یک پروانه!"