خلاصه ماشینی:
"براساس پژوهشهای انجام شده باید در برنامهها و تحقیقات مدیریت کلاس، مسؤولیت پذیر و پاسخگو بودن پشتیبانی برای آموزش کلاس،سازمان دهی رابطهی معلم و دانشآموزان،تنظیم برنامههای آماده سازی دانشآموزان برای دستیابی به موفقیت،منظم شدن دانشآموزان و در نهایت،گسترش مسؤولیت پذیری و پاسخگویی باشد و همواره بر این نکته تأکید میشود که معلم باید از ایجاد مشکلات جلوگیری کند،نه آنکه نقش مداخلهگر داشته باشد.
در این پژوهشها،عواملی برای ایجاد آموزش مثبت و تقویت و توسعه تفکر گروهی و شخصیت اخلاقی ضروری تشخیص داده شده است: *مهارت رهبری گروه؛ *فراهم آوردن زمینهی حضور یاد دهندگان دیگری غیر از معلم،مانند دانشآموزان،والدین و اعضای گروه در فرآیند آموزش؛ *کاربردی کردن درسهای آموزشی به وسیلهی یاد دهندگان در قالب یک تجربهی شخصی با یک دانش حرفهای.
بعضی مربیان و یاد دهندگان بر این نکته تأکید دارند که برای موفقیت در آموزش،دانشآموزان باید در مورد مدیران میدانند اگر استفاده از روش دموکراتیک در کلاس،در مقایسه با روشهایی مانند مجازات و تنبیه،بیشتر است."