خلاصه ماشینی:
"بر این اساس،در تعلیم و تربیت،امکان و مطلوبیت استفاده از نظامهای فناورانه برای یاددهی-یادگیری و ارائهء خدمات آموزشی،معطوف به این پرسشهای معین است: -آیا باید تعداد بسیار زیادی رایانه را در کلاسها وارد کنیم؟ -آیا باید دانشآموزان از بستههای نرمافزار تجاری،چون نرمافزارهای پردازش کلمات،بهطور گسترده استفاده کنند؟ -آیا باید طراحی،ابداع و نصب برنامههای آموزشی چندرسانهای جدید را تشویق کنیم؟ -آیا باید تعداد بیشتری از مدرسهها، معلمان و دانشآموزان به اینترنت متصل شوند؟ -در بسیاری از موارد و قبل از سنجش و درک هزینهها و زمان لازم،بدون مد نظر قرار دادن مسائل مربوط به«یادگیری، برنامهریزی و سازمان اجتماعی که فناوری قرار است در آن وارد شود»پاسخ به سؤالهای قبل مثبت است.
با ورود میکرو رایانهها در دههء 1980 میلادی،موج جدیدی از علاقه و توجه به این فناوری از طرف مدیران،والدین و معلمان به وجود آمد؛درد حالی که فناوریهای گذشته،یا در جهت حمایت از فرایندهای تربیتی گام برمیداشتند،مثل پروژکتور اورهد،تلویزیون و فیلم،یا پتانسیل چندان مثبتی برای تعلیم و تربیت نداشتند،مثل یادگیری برنامهای."