خلاصه ماشینی:
"در همین سفر بود که خوارق عادات زیادی از انجناب ظاهر شده و راهبی در بین راه ذات مقدسش را شناخته و بازیارت علامتی که بر شانه راست او دید حتم کرد که این طفل خاتم پیغمبران است و شمائل آنجناب را در روی سنگی حک نموده که فعلا برده فوق العاده عالی و زرنکاری مطابق همان سنک در موزه ایطالیا موجود است و همین عکسسهای ساده جوانی با لباس عربی و بیرق بدست در ایران انتشار دارد منسب بهمان حک راهب دیرانی است: در اینجا ناچارم متذکر شوم که عکسهای دیگر منسوب بحضرت رسول(ص)بکلی بیاساس و بهیج وجه طریق حمل بر صحت و واقع ندارد زیرا علاوه بر اینکه عمامه در آن تاریخ و قرن اول اسلامی هجری و عصر حاضر لباس منحصر اهالی حجاز نبوده بلکه مخصوص ایام و اوقات خاص بوده است اساسا عمامه سبز از مصرحات دوره مامون الرشید عباس است: در مواقع رسمی که باز عام داده میشد و بنی هاشم و بنی عباس باید در صفهای مقدم قرار گیرد چون علامت مخصوصی نداشتند گاهی با یکدیگر و یا با مردم خارج از این دو فامیل ملط میشدتر مامون الرشید مقرر داشت که بنی هاشم عمامه سبزی و بنی عباس عمامه سیاه و سایر مردم عمامه سفید بگذارند تا در مواقع خاص از یکدیگر امتیاز داشته باشند."