خلاصه ماشینی:
"آنها در حین بررسی، بر اساس تجربه و دانش حرفهای خود پرسشهایی از این دست مطرح میکنند: محتوا:دانشآموز چه چیزی میفهمد یا چه بدفهمیهایی را میتوان تشخیص داد؟ دانشآموز:کدامیک از ویژگیهای شخصیتی دانشآموز در این کار بر عملکرد او تأثیر داشته است؟شناخت ما در مورد سبکهای یادگیری دانشآموز تا چه حد است؟ روشها:روشهای تدریس تا چه میزان کارآیی داشته است؟روشهایی که قبلا در یادگیری دانشآموز مؤثر بوده، کدام است؟ سنجش:تکالیف سنجش تا چه اندازه اطلاعات مفیدی در مورد میزان درک دانشآموز در اختیار ما قرار میدهد؟ زمینه/بافت:دانشآموز در چه ساعتی از روز این فعالیت را انجام داده است؟ فرضیهسازی پس از بررسی و تحلیل کار دانشآموز،معلمان(فرضیهها) دربارهی اینکه کدام تفسیر از عملکرد دانشآموز معقولتر است و چه اقداماتی برای ارتقای یادگیری او سودمند است،حدسهایی میزنند."