خلاصه ماشینی:
"نقش معلم در«جامعهی اطلاعاتی» در سال 1995 میلادی،لاولس1،در زمینهی چگونگی پشتیبانی فناوری اطلاعات از رویکردهای آموزشی،توجه معلمان را به مسائل زیر جلب کرد: (به تصویر صفحه مراجعه شود)آشنایی با زمان و چگونگی مداخله برای تقویت استقلال دانشآموز.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)آشنایی با زمان فراهم آوردن اطلاعات یا مهارتهای جدید برای دانشآموزان.
زیرا در قلب مهارتهای مؤثر تدریس،عمل هوشمندانه نهفته است و معلمان هوشمند باید با تفکر دقیق،حساسیت و عزم جزم برای کسب اعتماد و مهارت،در عین آشنایی با منابع و الگوهای جدید،نقش و مسئولیت خود را به درستی و روشنی بدانند و از فناوریهای جدید برای تقویت فعالیتها و روشهای رایج در کلاسهای درس استفاده کنند.
متأسفانه،با آنکه چند سالی است فناوری اطلاعات در حوزهی برنامهی درسی ایران وارد شده و منابع اطلاعاتی به صورت گستردهای رواج یافته و در دسترس قرار گرفته است، معلمان ما برای تغییر خود تلاش زیادی نکردهاند."