خلاصه ماشینی:
"معلم باید با اعتماد به نفس در کلاس حاضر شود،در مورد وظیفهی اصلی بیشتر دقت کند،درس را با شیوهی جالبتری بیان کند و مطالب و مواد آموزشی مورد نیاز را از قبل کاملا آماده سازد تا در هنگام تدریس،از اتلاف وقت جلوگیری شود.
بهبود روابط بین فراگیرندگان و معلم گاه دیده میشود که معلم،با همکاران و رئیس مدرسه روابط بسیار صمیمانه دارد؛طرح درس را قبل از هرکلاس آماده میکند و از وسایل کمکآموزشی مناسب به خوبی بهره میگیرد؛ اما با فراگیرندگان خود رابطهی دوستانهای ندارد.
نتیجهگیری همانگونه که ذکر شد،معلمان قادرند مهارتهای ادارهی کلاس درس(و به طور کلی مهارت آموزش دادن)را در خود افزایش دهند،اما برای این کار به کمک نیاز دارند.
مربیان و معلمان آموزش ابتدایی، برای یاد دادن مطالب آموزشی به فراگیرندگان خردسال فشار زیادی میآورند؛اما به نظر میرسد خود برای قبول بعضی از مفاهیم و بهکارگیری آنها،با مشکل مواجههاند؛ بنابراین،با حضور در کلاس درس این معلمان میتوان در جهت تغییر و بهبود روشهای مدیریت گام برداشت."