خلاصه ماشینی:
"تعلیم و تربیت کلاس درس پرورشدهندهی تفکر انتقادی مجید حبیبیپور کارشناس ارشد برنامهریزی درسی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد اشاره در سالهای اخیر روانشناسان پرورشی و دیگر صاحبنظران از تاکید زیاد مدارس بر انتقال دانش و اطلاعات به دانشآموزان انتقاد کرده و در عوض معلمان را بیشتر به پرورش مهارتهای اندیشیدن و تفکر در یادگیرندگان سفارش کردهاند.
مثلا آنجا که بحث به بنبست میرسد یا از مسیر اصلیاش خارج میشود،معلم میتواند وارد بحث شود و در حداقل زمان بحث را از بنبست خارج کند و به مسیر اصلیاش هدایت نماید در زمان پرسش و پاسخ بیندانشآموزان یا زمانی که معلم سوالی از دانشآموزی میپرسد،باید به سرعت به دنبال جواب و پاسخ نباشد،بلکه باید زمان کافی برای پاسخ دادن دانشآموزان فراهم کند تا او پاسخ دهد.
از موارد دیگری که باید معلم در زمان بحث در کلاس به آنها توجه کند،میتوان به موارد زیر اشاره کرد: اشارههایی برای کمک به دانشآموزانی که در به یادآوری جواب برای سئوالات شفاهی مشکل دارند،فراهم کنید."