خلاصه ماشینی:
"بسیاری نیز بر این عقیدهاند که دانشآموزان باید در مدرسه با هنجارهای زبانی،اجتماعی و رفتاری،آشنا شوند و همچنین یاد بگیرند که فعالیتها و زبان تحریم شده،کدامند بر پایهی این نقش دوگانهی آموزش است که وظیفهی معلم و نظام آموزشی،دشوارتر شده و در صورت عدم رعایت برخی از اصول ذکر شده،مسائلی هم چون افت تحصیلی و ترک تحصیل حتی در سطوح بالای آموزشی مثل دانشگاهها،رخ میدهد؛ در حالی که اکثر دانشآموزان،حتی آنان که به گروه اقلیتها تعلق دارند،قوانین مدرسه را یاد میگیرند،قبول میکنند و از آن تبعیت میکنند؛با این حال تفاوتهای فرهنگی،ممکن است نقش مهمی در مشکلات انضباطی مدارس،بازی کنند؛البته این تفاوتها، سوء رفتار همهی دانشآموزان را توجیه نمیکند؛ولی ممکن است برخی از این سوء رفتارها،ناشی از عدم آگاهی دانشآموزان یا عدم پذیرفتن هنجارهای جدید باشد و باعث ایجاد ناهنجاریهایی شود که احتمالا در فرهنگ بومی دانشآموز،هنجار به حساب میآیند."