خلاصه ماشینی:
"مریم،فرمولهای روی تخته را در دفتر کپی میکند و ترجیح میدهد خود را به دست رویاهای شیرین و خاطرات زنگ تفریح بسپارد،یاد لذت آببازی و بعد دعوای خانم ناظم و...
گادامر*معتقد است:برای آنکه تدریسمان به یادگیر منجر شود،بایدافقها در یکدیگر فرو روند و با یکدیگر بیامیزند؛باید همه باهم، در نقطهی آغاز قرار بگیریم و باهم حرکت را آغاز کنیم؛ اگر خانم معلم قبل از درس،کمی فرصت جمع و جور شدن به بچهها بدهد؛اگر کمی از اتفاقات آنروز و زنگ تفریح بپرسد و بعد هم درس را با مثالهایی ملموس و دمدستی آغاز کند؛اگر سرعت درس دادنش را کمی پایینتر بیاورد و درس را با گامهایی کوتاهتر و با اظهار نظرهای بچهها پیش ببرد،آن وقت مریم هم از فرمول انرژی جنبشی،خوشش بیاید و برایش جالب باشد که بداند،میتوان به جای آنکه شیر آب را بیشتر باز کرد،با زیاد کردن فشار آب شیلنگ،سرعت آب را بیشتر کرد."