خلاصه ماشینی:
"حساسیت دکتر علی احمدی نسبت به وضعیت فرهنگیان و معلمان و آسیبها و چالشهای پیشروی آموزش و پرورش در سؤالات دیگر این فراخوان چنین بازتاب پیدا کرده است: -مهمترین اقدامی که برای بازیابی منزلت معلمان نزد افکار عمومی میتوان انجام داد،چیست؟ -اصلیترین کاری که برای آرامش روحی و بهبود امور تحصیلی دانشآموزان یا هنرجویان هر مقطع حصیلی میتوان در این مدت انجام داد؛ -اولویتدارترین کاری که در خلال این دوره برای هریک از واحدهای آموزشی میتوان انجام داد؛ -ضروریترین خدمتی که میتوان در این دوره برای مدیران صفی تا ستادی انجام داد؛ -سه نمونه از بزرگترین آسیبها و ضعفهایی که در اولویت چارهاندیشی در آن حوزهی مسئولیت قرار دارند را عنوان کنید؛ -سه نمونه از مهمترین نقاط قوت،سرمایهها،منابع و مزیتهای انحصاری موجود در حوزهی خود را گزارش کنید؛ -پنج نمونه از اصلیترین فرصتهایی که در اختیار دارید، چیست؟ -پنج نمونه از تهدیدات و موانع که خارج از کنترل مدیریتی شما است و در حوزهی کاری شما مؤثر است را اعلام کنید؛ -10 نمونه از فوریترین و اولویتدارترین کارهایی را که در آن حوزه،مأموریت میشود انجام داد،عنوان کنید؛ -10 نمونه از مهمترین کارهایی را که در طول دوران باقیماندهی دولت نهم در آن حوزهی مأموریت میشود انجام داد،گزارش کنید؛ پاسخ به چنین سؤالاتی،میتوان پیش درآمد تدوین برنامهی تحول در آموزش و پرورش کشور باشد؛به همین دلیل پاسخگویی به آنها،محدود به رؤسای سازمانهای آموزش و پرورش نخواهد بود؛ازاینرو از همه فرهنگیان و معلمان کشور و نیز کارشناسان و صاحبنظران دعوت شده است ضمن مشارکت در این بحث و پاسخگویی به هریک از سؤالات در حیطهی تخصص،تجارب و علائق و دغدغههای خود در زمینهسازی برای تحول در آموزش و پرورش،پیشقدم شوند."