خلاصه ماشینی:
"مقاله نقش تأثیرگذار مدیریت مالی بر شرکتهای تعاونی مصرف از:محمود زارعزاده تعاونیهای مصرف با هدف تأمین نیازمندیهای اعضا با قیمت مناسب و منطقی و همچنین توان انتخاب اقلام و کالاهای متنوع مورد نظر شکل گرفتهاند و این تعاونیها عمدهترین تعاونیهاییاند که میتوانند افراد بسیاری را تحت پوشش خود قرار دهند این تعاونیها جهت حفظ سرمایه سهامداران و جذب اعضای جدید و مهتر از آن افزایش سرمایه اعضا که به توان مالی و مانور اقتصادی شرکتهای تعاونی در ابعاد مختلف منجر میگردد نیز نباید از نظر دور نداشت در تعاونیهای مصرف باید مدیریت مالی بازنگری و مورد بررسی قرار گیرد.
مدیریت مالی در تعاونیهای مصرف از اهمیت بسیاری برخوردار است مدیریت مالی در بودجهبندی سرمایه و یا در تجزیه و تحلیل سرمایهگذاری و ارزش نمودن پول در تعاونیهای مصرف و فراتر از آن ایجاد زمینههای رقابت برای شرکتهای تعاونی در مواجهه با بخشهای مختلف خصوصی و دولتی و سوددهی شرکت با توجه به امکانات و تجهیزات و..."