خلاصه ماشینی:
اما آنچه تاکنون در چند جلد منتشر شده از این مجموعه آمده است که میتوان به این نکات اشاره کرد: میراث نمادگرایی(کلاسیسم و ابتکار،بیان و بدویت): در آغاز قرن بیستم هنر نو مترادف با هنر فرانسوی قلمداد میشد،چرا که فرانسه خاستگاه شناختهشدهی مفاهیم حیاتی و تمایزهای عملیای بود که هنرمندان کشورهای دیگر زمانی که میخواستند اثر خود را نو بخوانند، به آن ارجاع میدادند.
اثر حاضر بر آن است تا نشان دهد که مفاهیم واقعگرایی،طبیعتگرایی،نوگرایی،پیشتازی و اشکال هنر قرن نوزدهمی فرانسوی وابسته به آنها نقاط عطف و منابع بسیار پرمایه،مثبت یا منفی برای هنرمندان و حامیان نهضتهای اوایل سدهی بیستم بودند.
در هرحال این احتمال ضعیف ولی جنجالبرانگیز وجود داشته که هنر آمریکایی به صرف کنارهگیری و عدم مداخله در مرداب بحثهای پس از جنگ اروپایی توانسته باشد به آنچه دست یافته برسد و تبدیل به نوعی هنر گردد.