خلاصه ماشینی:
اصطلاح گرافیک رایانهای برای روشهای مختلف ایجاد تصویر(دوبعدی و سه بعدی)به وسیله کامپیوتر به کار برده میشود،خواه این تصویر در عرصه هنر مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه در امور مهندسی،آموزشی،تحقیقات فضایی،بازیهای فکری و غیره کاربرد داشته باشد.
گرایش به گرافیک کامپیوتری از آن رو مورد توجه قرار گرفت که سرعتی بسیار رضایتبخش برای خط تولید به حساب میآمد از طرف دیگر اغلب جلوههای ویژه توسط چیزی جز کامپیوتر،غیر ممکن به نظر میرسید.
در اینجا قصد ما این است که محدودهی گرافیک رایانهای را بهتر بشناسیم،به خصوص در شرایطی که قصد و هدف ما تولید انیمیشن تجاری است.
یک نرمافزار بیش از هرچیز یک ابزار رایانهای است و صرفا میتواند در جلوههای ارایه یک اثر هنری دخالت داشته باشد.
در حال حاضر دخالت رایانهای در هنر گرافیک و همچنین انیمیشن ممکن است مرزبندی را برای نقدپردازان مشکل سازد.