خلاصه ماشینی:
امید است با همدلی و تلاش اندیشمندان و نسخهشناسان، فهرستنویسان و مصححان نسخههای خطی بتوانیم گامی اساسی در پیوند نسل معاصر با میراث مکتوب اسلامی-ملی برداریم: فهرست مطالب و مندرجات -عنوان دوره -هدف دوره -قابلیتها و تواناییهای مورد انتظار -طول دوره و شکل نظام -شرایط و ضوابط شرکتکنندگان در دوره -شیوهء انتخاب و گزینش دانشجو -تعداد و ظرفیت دوره -اوقات برگزاری دوره -ارزش استخدامی دوره -ویژگیهای استادان و مدرسان -مسئول و مجری و محل برگزاری دوره -آییننامههای آموزشی و انضباطی حاکم بر دوره -جدول دروس دوره -مشخصات سرفصلهای هر یک از دروس به تفکیک جدول شماره 1 برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی(گرایش نسخ خطی و اسناد) (به تصویر صفحه مراجعه شود) -------------- (*)دانشجویانی که در دوره کارشناسی درس معارف اسلامی را نگذرانیده باشند،الزاما باید این درس را بدون احتساب واحد بگذرانند.
نام درس:پایاننامه تعداد واحد:4 هدف:ایجاد امکانات لازم برای دانشجویان جهت استفاده از روش تحقیق علمی به منظور تجزیه و تحلیل جنبههای خاص مشکلات کتابداری در نسخ خطی سرفصل دروس:بررسی و مطالعه نظری و یا کاربردی در مورد یکی از زمینههای خاص نسخ خطی؛یا ثبتنام این درس دانشجو موظف است موضوعی را در زمینه نسخ خطی انتخاب و با استفاده از یکی از روشهای پژوهش علمی به تحقیق دربارهء آن بپردازد؛کلیه کارهای پژوهش پس از تصویب شورای آموزشی زیر نظر مستقیم یکی از اعضای هیات علمی صورت میگیرد؛دانشجو قبل از شروع به تحقیق باید طرحی تحت عنوان«پیشنهاد پژوهش»( Proposal )مبنی بر چگونگی انتخاب مساله،روش پژوهش و ضرورت تحقیق و غیره به کمیته آموزش تسلیم و از آن دفاع نماید.