خلاصه ماشینی:
"اما از لحاظ بنا،بنای قدیم مسجد جورجیر را تا اندازهء ممکن از آن نوشتهایم، چون سابقهء تاریخی آن از بین رفته،ولی راجع به مسجد حکیم فعلی بگویم که این مسجد حکیم پس از دورهء صفویه که ساخته میشود،مسجدی است که هنر خط دارد،گره دارد،آجرکاری دارد،هنر اسلیمی دارد،خلاصه همه هنری در آن به کار رفته است،ولی این مسجد همیشه دور از ذهن دیگران بوده،به قول خودمان غریب افتاده است و من از بچگی روی این مسجد حساسیت داشتم و همیشه دلم میخواست راجع به این مسجد چیز بنویسم و شاید چند مقاله هم نوشته بودم که در حدود سال 0631 مجلهای آمد دنبال من که اینها را چاپ کنند،گفتم نمیدهم چون نیتم این بود که این را به صورت یک شناسنامه دربیاورم و این کار را هم کردم که زیر چاپ است و ان شاء الله در دسترس قرار میگیرد.
*دو سال قبل یک پایاننامهای بود که من استاد راهنمایش بودم،متعلق به دختر خانمی از دانشگاه الزهرا،ایشان کارشان باتیک بود،ولی مرا به عنوان استاد راهنما انتخاب کرده بود که من مدتها فکر میکردم چه بکنم،چون کاشیکاری اصلا با باتیک خیلی اختلاف دارد،و پایاننامهای که گفتم نوشت،نقش کاشیکاری بر بافتهای ایران بود که نقش کاشیکاری در فرش رفت، توی ترمه رفت،توی زری رفت،توی خیلی جاها پیدا شد؛گرفتند و بردند بافتند،و چند سال پیش(چهار سال پیش)،یک پایاننامهای متعلق به یکی از دانشجویان دانشگاه هنر بود که بازآمد از من راهنمایی گرفت برای پایاننامهاش؛من کاشیهای تصویری دورهء قاجاریه را به او دادم،رفت رویش کار کرد،البته مربوط به فقط تهران را که البته خودش یک تز جانانهای بود که این کارها به نظر من باید ثبت شود."