خلاصه ماشینی:
اما با گسترش علوم و توسعهء دانش بشری و پیدایش تخصصهای مختلف در حوزههای مختلف علمی، نیازهای اطلاعاتی مراجعهکنندگان به کتابخانهها و بخصوص بخش مرجع نیز افزایش یافته است و کتابدار مرجع نمیتواند تنها به منابع چاپی موجود در بخش مرجع کتابخانهء خود اکتفا کند؛بلکه باید فرای مجموعهء مرجع کتابخانه عمل کند و اطلاعات مورد نیاز مراجعهکنندگان را تهیه نمایدو در دسترس آنها قرار دهد.
آگاهی کتابدار مرجع از وجود پایگاههای اطلاعاتی و شبکههای اطلاعرسانی علمی مختلف و نحوهء جستجو و بازیابی اطلاعات در این پایگاهها میتواند به پیشبرد خدمات مرجع کتابخانهها کمک کند.
آنها میتوانند با محدود کردن جستجوی خود در اینفوماین،از نقاط دسترسی متعددی برای دسترسی به اطلاعات و منابع استفاده کنند.
معرفی بخشهای مختلف اینفوماین صفحه خانگی در این پایگاه اطلاعاتی،امکان جستجوی ساده و پیشرفته برای کاربران وجود دارد.
نظرسنجی اینفوماین،برای بهبود خدمات خود در استفاده از این پایگاه اطلاعاتی،پرسشنامههای مخصوص نظرسنجی و بازخورد از کاربران را در اختیار آنها قرار داده است.
ابزارهای کاوش در این بخش،ابزارهایی در اختیار کاربران قرار داده شده تا به بازیابی دقیق و با کیفیت اطلاعات مورد نیاز خود بپردازند.
ابرموتورهای کاوش نیز از ابزارهای کمکی موجود در این بخش میباشند که به کاربران در جستجوی منابع اطلاعاتی کمک میکنند.
کاربران میتوانند هریک از این سه نمایهء موضوعی یا هر سهء آنها را در جستجوی خود انتخاب کنند.
-جستجو در منابع تمام متن و توصیفی: وجود موتورهای کاوش قوی در این پایگاه اطلاعاتی،امکان دسترسی به منابع اطلاعاتی توصیفی کتابشناختی و نیز تمام متن را در زمینههای موضوعی مختلف فراهم نموده است.