خلاصه ماشینی:
"آنچه که ابتدا میخواهم خاطرنشان کنم این است که تفاوت عمده و چشمگیری بین وقایعی که در ایران اتفاق افتاد و وقایعی که در سایر ممالک خاور میانه و شمال آفریقا که توسط اعراب فتح شده و در قرون هفتم و هشتم به خلافت اسلامی ضمیمه گردید،موجود است.
بعضی از آن زبانها فقط در نیایش و یا در نوشتههای مذهبی باقی ماند و به بعضی از آنها هنوز هم در دهکدههای دوردست تکلم میشود ولی در بیشتر این سرزمینها و در میان بیشتر مردم زبانهای پیشین فراموش شده و هویتهای بیان شده در آن زبانها جایگزین دیگری یافتهاند و تمدنهای باستانی عراق،سوریه و مصر جای خود را به آنچه که امروزه به آن دنیای عرب (Arab World) میگوییم داده شده است.
این حس عظمت و افتخار باستانی به هویت را میتوان به راحتی در نوشتههای دورهء اسلامی که اغلب آنها توسط نویسندگان ایرانی به الفبای عربی همراه با لغات فراوان عربی نوشته شده است مشاهده کرد.
نقطهء ضعف نظریهء بالا در این است که مذهب تشیع هم نظیر خود اسلام توسط اعراب به ایران آورده شد و برای مدتی هم دین شیعه،عربی باقی ماند.
حکومت آلمان در آن زمان چون نیاز به امکانات و کمک ایران داشت به ایرانیان چنین وانمود کرد که آنها هم همچون آلمانیها و برخلاف سایر همسایگان خود برتر و آریایی هستند،و دیگر این که آنها از قوانین نورنبرگ7معاف خواهند بود."