خلاصه ماشینی:
"نهاوندیان همچنین ضرورت نگاه بلندمدت در خصوص تعریف برندهای تجاری را یادآور شد و افزود:استفاده از برند امکان دسترسی به سود ناشی از وفاداری مشتریان به برند را فراهم میکند،بنابراین در آغاز راه توجه به برندها قبل از هر چیز باید ورود به زنجیرههای عرضه جهانی را تجربه کنیم.
رییس اتاق ایران ادامه داد:مشارکت و استفاده از تجربیات سایر کشورها در مورد برند از اهمیت بالایی برای بنگاههای تولیدی کشورمان برخوردار است،از این رو آموختن تجربیات برندهای دیگر برای حضور در بازارهای جهانی به عنوان گام نخست باید مورد توجه قرار گیرد.
رییس اتاق ایران همچنین بزرگترین سرمایهگذاری بلندمدت بنگاههای تولیدی برای حفظ بازارها و اعتمادسازی را از وظایف تشکلهای اقتصادی بر شمرد و گفت:حضور در بازارهای بینالمللی باید از سوی بخش خصوصی و با هدف اعتمادسازی و حفظ بازارها انجام شود و اتاق بازرگانی نیز تاسیس مراکز تجاری در بازارهای هدف را به عنوان یکی از راهکارهای توسعه حضور در فضای رقابت بینالمللی در دستور کر قرار داده است."