چکیده:
نگارندهء مقاله حاضر میکوشد میان دو گونه نقد و مطالعهء آثار هنر و ادبی که به آنها تعلق دارد،یعنی انسانشناسی تخیل از دیدگاه ژیلبرت دوران و نشانه معناشناسی تنشی با نسخهء زیلبربرگ پیوند برقرار کند.درواقع،امروزه نزدیکیهای زیادی میان تخیلشناسی و نشانهشناسی ایجاد شده است که تصور آن برای گذشتگان امکانناپذیر بود.مؤلف مقاله قدمی فراتر برداشته است و امکان ایجاد یک روش ترکیبی از این دو جریان را بررسی میکند.
خلاصه ماشینی:
"تخیل از دیدگاه ژیلبرت دوران و نشانه معناشناسی تنشی
نزدیکیهای زیادی میان تخیلشناسی و نشانهشناسی ایجاد شده است که تصور آن
یک روش ترکیبی از این دو جریان را بررسی میکند.
همچون روابط بیناذهنی منجر میشوند اما این نظریهها
اجازه داده است همکاری میان دو الگوی روششناسانه
شده است:«مطمئنا،شناختشناسی نشانه معنا باید
تصویری و چینش خاص آن نزد این دو مربوط میشود.
تخیل را مطابق نظر ژیلبرت دوران معرفی میکند و سپس
اسطورهای و پدیدهای است که مجموعهء حوزهء فرهنگی را
شبکهء انسانشناسی تخیل است.
براساس نظر ژیلبرت دوران انواعی که تخیل را شکل
میکند که این اجتماع استقرار ارتباطات و همچنین درک
ژیلبرت دوران را در مورد مفهوم و جایگاه تخیل آن
است که از سوی باورهای عاطفی حمایت میشود.
تخیل را گسترش میدهد که ژیلبرت دوران میکوشد
خرد اسطوره عامل اولیهء دلالت است و واسطهء زیر
تصاویر بنا شده است.
میشود و مجموعهء این ساختارها یک وضعیتشناسی را
(جادویی)بر سرنوشت این انسان است.
کنش بر روی آدمکی که این انسان را بازنمایی میکند
در گفتمان اسطورهای تشدید شده است.
این جنبه از طریق فشردگی بنیادین میان شدید و ضعیف
تقابلی به خود میگیرند که درجات نسبت به دیگری یکی بیشتر یا کمتر شود(بیشتر برای یکی و کمتر برای
V2 نتایج همبستگی متقابل میان قبض و بسط است.
ضروری است دقت شود که جایگاههای زایشی که من آنها
میکند که«از دیدگاه نحوی»-که بهتر است در مطالعهء
است که به وسیلهء طبیعت خود فشرده شده است،زیرا
«گسترده کردن کوتاه»،یک طرح عرفانی است که به
بزرگ فرانسه بهویژه ژیلبرت دوران است."