خلاصه ماشینی:
"خوشبختانه، معلمی که برای آموزش ریتر انتخاب شده بود یک جغرافیدان بود که در امر آموزش به عناصر طبیعت تأکید بیشتری داشت و جغرافیا را با روش نو تدریس میکرد،ریتر،در همان ابتدای آموزش،با شناخت محیط طبیعی و فعالیتهای انسانی در آن،به یک ضابطهبندی در مفهوم داستان و طبیعت،گرایش پیدا کرد و وحدت در کثرت،اساس کار در زیربنای تفکرات او را تشکیل داد،او این وحدت را در طرح آفریدگار جهان جستجو کرد.
وی قوانینی را که داروین راجع به موجودات زنده وضع کرده بود به خصوص قانون انتخاب طبیعی و تنازع بقاء و احتیاجی که یک موجود سالم به غذا دارد،تا بتواند به زندگی خود ادامه داده و رشد نماید،مورد استفاده قرارا داد به عقیده وی وجود عامل قدرت در یک فرهنگ و یا تمدن لازمه بقاء آن فرهنگ و تمدن در دنیاست و اگر یک فرهنگ و تمدن نباشد که باقی باید وسیع گردد و فضای بیشتری را اشغال کند،حتی اگر مجبور به از بین بردن عناصر ضعیف گردد."