خلاصه ماشینی:
"این در حالی است که گزارش بزرگترین کتابفروشی انگلستان از فروش نقدی بهطور متوسط هشت جلد در ثانیه و دویست و سی و نه هزار جلدی در ساعت و یک میلیون نسخه در بیست و چهار ساعت اول و پیشفروش اینترنتی حدود یک میلیون نسخه از طریق شرکت آمازون،مهمترین کتابفروشی اینترنتی در جهان،از یک واقعیت انکارناپذیر خبر میدهد و آن اینکه تبدیل هری پاتر به یک پدیدهی بین المللی به ضرب و زور تبلیغاتچیها به دست نیامد؛ بلکه رواج پدیدهی«هری پاتریسم»در جامعهی جهانی از آبشخور نهچندان ناشناخته و فرهنگیتر دیگری تغذیه میشود.
21مشکل به وجود آمده،تنها یک راهحل داشت؛ ناشناسی از طرف رولینگ یا به نمایندگی از شخصیتهای کتاب -احتمالا ران ویزلی،همکلاسی و دوست هری پاتر که شیطانتر از بچههای دیگر هم به نظر میرسید-به دفتر نشریهی سان زنگ زده و یادآوری میکند در صورت ادامه یافتن این داستانها، نشریه مورد اشاره چارهای نخواهد داشت جز آنکه بیست و پنج هزار پوند ادعایی را خود بپردازد.
قواعد و قوانینی که تعلیم و تربیت و تحت نظارت گرفتن قهرمان اصلی-تحت سرپرستی پیرمرد خوشرویی چون پرفسور دامبلدور-را تنها به یک شرط مجاز میشمرد؛آزاد گذاشتن ذهن خیالپرداز قهرمان برای ردیابی و یافتن شر-در قالب لردولدمورت-و زدن ضربهای کاری به او به وسیلهی عوامل جادویی-در کتاب اول این عامل جادویی سنگ کیمیا(یا جادوگر)،در کتاب دوم ققنوس و شمشیر سحرآمیز،در کتاب سوم ساعت زمان و اژدهای پرنده و در کتاب چهارم طلسم جادویی ناشناخته به ودیعه گذاشته شده در وجود هری است."