خلاصه ماشینی:
"گفتگو مهمترین هدف: تربیت هنرمند متعهد گفتگو با مدیر هنرستان داستاننویسی حوزه هنری حمید محمدی محمدی چند و چون آموزشگاه آزاد مهارتی داستاننویسی حوزه هنری از زبان مدیر جدیدش آموزشگاه آزاد مهارتی داستاننویسی حوزه هنری در پی تصویب استاندارد پیشنهادی حوزه از سوی وزارت آموزش و پرورش در تابستان 7731 پا گرفت و درحالیکه از آن با عنوان«هنرستان ادبیات داستانی» نام برده میشد و جواد جزینی عهدهدار مدیریت آن بود،در نیمه دوم همان سال از علاقهمندان داستان و فراگیری آموزشهایی در این وادی گسترده نامنویسی کرد.
مثلا مگر میشود ما در آموزشگاهی دخترها و پسرها را باهم درس بدهیم؟یا یک معلم زن در آموزشگاه آزاد پسرانه به کار گیریم؟ *با تمام این توضیحات،سهم آموزشگاه آزاد مهارتی داستاننویسی در نظام آموزشی کشور چیست؟آیا شما گواهینامه گذراندن دوره مهارت را صادر میکنید تا بچهها بعد از معرفی به واحدی که دروس الزامی و عمومیشان را در آنجا گذراندهاند، دیپلمشان را از آنجا بگیرند؟ ما در سال جدید،مجوز تأسیس هنرستان ادبیات داستانی را هم گرفتهایم و نمیخواهیم بچهها گواهی دوره مهارتشان را بگیرند و بروند.
چنین به نظر میرسد که آموزشگاه آزاد-که فقط اختیار صدور گواهینامه مهارت دارد-میتواند مدرک دیپلم آنها را نیز صادر کند که همین موضوع،سردرگمی بچهها را در پی داشته است.
خیلی سخت است و واقعا زمان زیادی برای تحقق این تربیت لازم داریم،اما این مشکل را با سختگیری در گزینش مهارتجو جبران کردهایم، چرا که سیستم آموزشی ما مثل مراکزی مانند بنیاد شهید که مدارس شاهد را از ابتدایی تا پایان دوره متوسطه برقرار کرده و دانشگاه هم راه انداخته، نیست و ناگزیریم هرچه میکنیم در همین زمان کوتاه باشد."