خلاصه ماشینی:
"بشر،در عصر اطلاعات و در آستانه مسمومیت اطلاعاتی (Information overdose) نه به انواع اطلاعات سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و طبیعی متلون و متبلور بلکه بیش از هرچیز و پیش از هرچیز به آگاهی و توان تحلیل اطلاعات نیازمند است و این فهم میسر نمیشود مگر در بستر صبر و بردباری و خویشتنداری و پرهیز از منافع آنی گروهی روزنامهنگاران و صاحبان رسانه رسانه دینی دکتر حسام الدین آشنا تمامی رسانههای موجود در یک جامعه اسلامی،رسانه دینی نیستند؛رسانه دینی علاوه بر رعایت هنجارهای حاکم بر جامعه اسلامی و عمل به کارکردهای تعریف شده برای تمامی رسانهها،خود را در مقابل خداوند مسئول دانسته و رساندن پیامهای او را وظیفه اصلی خود میداند.
در این معنای اعم اگر علوم اسلامی را به معنای تمامی علوم مورد نیاز جامعه اسلامی بدانیم،آنگاه نشریه طراحی داخلی،استخوانشناسی،گل و گیاه و غیره را نیز میتوانیم در معنای عام علوم دینی جای دهیم و بگوییم که در یک کشور اسلامی،تمام اهداف و برنامهها باید حول محور دین-به معنای عام آن-شکل بگیرد.
چنین رسانهای حتی برای جذب مخاطب هم در جهت رضایت خداوند عمل میکند؛بنابراین مهمترین ویژگی یک رسانه دینی این است که گردانندگان این رسانه بالذات خودشان را در مقابل خداوند مسئول میبینند و رساندن پیامهای او را-به عنوان یک پیامبر و پیامآور-وظیفه خود میدانند."