خلاصه ماشینی:
"نکته قابلتوجه آنکه برخلاف رسانههای کاغذی،این امکان در اینترنت وجود دارد که فقط یک یا چند مطلب از یک سایت مورد بازدید قرار گیرد اما این دسترسی محدود،بر آمار کل سایت تاثیر میگذارد؛ یعنی کافی است که یک خبر از یک سایت خبری با همان ترفند جذب موتورهای جستوجو یا به مدد لینکدونیهایی مثل«بالاترین»و«صبحانه» پربیننده شود تا کل آمار سایت بیشتر شود و بر پایه آن،«تحلیلگرانی»که آمار سایت را ملاک کیفیت و تاثیرگذاری آن میدانند به قضاوتهای نادرستی دچار شوند.
وقتی زحمت انتشار خبری تا حد یک کپی پیست راحت شده باشد و ملاکها هم آنچنان که ذکرش رفت،تعریف شده باشند، چرا یک سایت به جای چند موضوع محدود،به تمام موضوعات عالم نپردازد؟البته به همین میزان «جامعیت»به«سطحی بودن»هم منجر خواهد شد اما دقت و تخصص گویا جزء ملاکهای سنجش سایتهای خبری ایرانی نیست!به همین دلیل هم هست که خبرهای فراوانی هرروز تولید و بارها منتشر میشوند که با کمی دقت در آنها میتوان اشتباهات فجیعی را یافت."