خلاصه ماشینی:
قبل از ورود به بحث باید تذکر دهیم که کواین در متون خود وقتی از وجوه سخن میگوید همهجا از"ضرورت"بحث میکند خود او میگوید:ما عملگرهای موجه بسیاری داریم ولی اینها به سادگی بهوسیلۀ هم قابل تعریف هستند مثلا عدم امکان،ضرورت نقیض است پس اگر تنها در مورد یکی از اینهابحث کنیم کافی است.
کواین میگوید اگر در منطق محمولات موجه نیازمند آنیم کهعدد 9 خاصیت ضرورتا بزرگتر از 7 بودن را داشته باشد باید ذاتگرایی را هم بپذیریم به این معنا کهبپذیریم که برخی از اشیاء بعضی از خواصشان را ضرورتا یا ذاتا دارا هستند ولی کواین بههیچوجهذاتگرایی را نمیپذیرد18 پس مشکل اساسی که با بنا کردن منطق موجه محمولات و مسور کردن جملات موجه با آن روبرو میشویم آن است که یک نظام منطقی ما را ملتزم به پذیرش موضعی فلسفی میکند یعنی منطقموجهات ما را ملتزم به پذیرش ذاتگرایی میکند و این موضع فلسفی بههیچوجه مورد پذیرش کوایننیست.
اومیگوید در بکارگیری منطق موجهات ما ناچاریم چنین جملاتی داشته باشیم«عدد 9 در واقع مرکباست و علاوه بر این تحت هیچ شرایطی نمیتواند اول باشد»ادعای کواین این نیست که چنین جملهایواضح و روشن ولی کاذب است بلکه او میگوید که خللی در معنای جملات اینچنینی وجود دارد.
بیان غیر صوری که در اینجا استفاده شدهاز پلانتینگا است (442 P,4791,agnitnalP) (34)البته او برای چنین منطقدانی یک راه ساده و یک راه دشوار پیشنهاد میکند که نشان دهد طرق مختلفیوجود دارد که با استفاده از آنها میتوان زیر بار ذاتگرایی نرفت (58 p) (35) scitnames eruP (36) scitnames deilppA (37)جملۀ'(2)در مقاله پارسونز با آنچه پلانتیگا نقل کرده متفاوت است پلانتینگا جمله را به این صورت آوردهاست.