خلاصه ماشینی:
"سیاست عرضه بنزین و گازوییل تولید داخلی به اضافه مقادیر وارداتی که روز به روز بر حجم این واردات نیز افزوده میشود و بر سهم نسبی واردات در مصرف کل میافزاید سبب هدر رفتن بخش عمدهای از سرمایه میان نسلی و ملی نهفته در این سوختها میشود که از مصادیق بارز تبذیر و اسراف است که به یقین فعل حرام است و ادامه آن و اصرار بر ادامه آن حرامتر.
به این ترتیب هماکنون که دولت درصدد تصحیح قیمت حاملهای سوخت است این تصحیح چنان باید اعمال شود که هزینه تمام شده میان تقطیرهای وارداتی(گازوئیل،بنزین)در محاسبه شود.
در عوض قیمت مازوت تحویلی به صنایع و نیروگاهها به عنوان محصول جانبی تولید فرآوردههای میان تقطیر در نظر گرفته شود و تنها کل هزینههای حمل و توزیع به قیمت فعلی آنها افزوده شود.
اساس استدلال یاد شده این است که قیمت مازوت در پالایشگاه لیتری 05 تومان و قمیت گاز طبیعی در ابتدای خط لوله باید هر متر مکعب 05 تومان تعیین شود و تنها هزینه حمل و توزیع تا نقاط مصرف به آنها اضافه شود."