خلاصه ماشینی:
"حرفهای بیلی وایلدر در مورد ریموند چندلر من،مریلین مونرو و چندلر این گفتوگوی ایوان مافات با بیلی وایلدر با عنوان«در طبقهء چهارم استودیوی پارامونت»در کتاب«دنیای ریموند چندلر»(چاپ انتشارات ویدنفلد نیکلسن در 1977)چاپ شد و حاوی نکات کلیدی از فیلم غرامت مضاعف ساختهء وایلدر با فیلمنامهای از او و ریموند چندلر است و همانقدر جزئیات بسیاری از شخصیت چندلر را عیان میکند که شخصیت وایلدر را.
چارلز براکت درگیر کار دیگری بود و سیسترم پرسید:خب میخوای چه کسی با تو روی این فیلمنامه همکاری کنه؟و من گفتم:خب کین،ولی کین در استودیوی فاکس روی فیلم و سترن یونیون کار میکرد.
نظر چندلر در مورد غرامت مضاعف چه (به تصویر صفحه مراجعه شود) بود؟ پس از اولین نمایش در وستوود ویلیج، جیمز کین در لابی ایستاده بود و مرا در آغوش کشید و گفت اولین باری است کسی اثر خوبی برمبنای یکی از آثارش ساخته.
به خودم میگفتم خدایا چه گناهی کردهام که باید کسی (به تصویر صفحه مراجعه شود) مثل چندلر همکارم شود؟ آیا اساسا قصهء حیمز کین را دوست داشت؟ بله و به همین دلیل هم پذیرفت روی فیلمنامه کار کند.
چرا شما و چندلر به همکاریتان ادامه ندادید؟توفیق غرامت مضاعف که بسیار قابل توجه بود و خیلی زود بدل به یک اثر کلاسیک شد؟ پس از آن رفتم و تعطیلی از دست رفته را ساختم.
مک مورای را روی صندلی که بسته شده بود میدیدم و در این سوی شیشه،پزشکی دستش را از درون مجرایی که وجود داشت جلو میبرد و ضربان قلب مک مورای را کنترل میکرد تا دریابد او مرده است یا نه؟آنجا چند نفر دیگر شامل ادوارد جی رابینسون هم بودند و مک مورای از درون اتاقک نگاهی به او میانداخت."