خلاصه ماشینی:
"دوره دوم که تقریبا همزمان با دوره اول برگزار میشود آموزش مفاهیم است که همراه با توضیحات عملی و آموزش نمونههای مختلف است،دوره سوم روش تدریس قواعد قرائت است با نگاهی که به نوعی ابداع مهد قرآن است،دوره چهارم هم آموزش داوری و تربیت داور است،اما دوره پنجم که از اهمیت بسیار بالایی برخودار بوده،اما هنوز شروع به کار نکرده،اخلاق و روش کلاسداری است،که با توجه به تخصصی،مهم و حیاتی بودن این کار در پی ایجاد آن هستیم.
در مورد«مهد شکوفه قرآن»که از اقدامات ابتکاری و بسیار ظریف مهد قرآن است،با عنایت به اینکه آموزش از ابتدا،از اصول آموزش مهم است،آیا ثمر و نتیجهای هم همراه داشته است؟ مهد شکوفهها در اکثر استانها راهاندازی شده است،اما هنوز شکل استاندارد به خود نگرفته است یعنی یک مهد تخصصی آموزش قرآن برای بچههای پیش دبستانی تشکیل شده؟ مهد قرآن به دو صورت این فعالیت را شروع کرده.
نکتهء دیگری که میتوان به آن اشاره کرد در مورد ترجمهای است که با قرآنهای تک جزء به قرآن آموزان داده میشود،آیا در مورد انتخاب این ترجمه برنامه خاصی مد نظر مسوولین آموزشی مهد قرآن بوده؟ یکی دیگر از طرحهای مهد قرآن در مورد نگارش رسم الخط روان و آسان و آموزش قرآن است به همراه ترجمهای متناسب با همه قشرهای قرآن آموزان که به نویع ترجمه تلفیقی و جمله به جمله جملات قرآن است،که کار آموزش را بسیار سادهتر میکند."