خلاصه ماشینی:
"با توجه به این که گسترش صادرات غیرنفتی و جذب سرمایههای خارجی محور برنامههای اقتصادی دولت را تشکیل میدهد برای دستیابی به این اهداف فعالیتها و تلاشهای گستردهای در کشور صورت میگیرد،لذا عدم اطلاع شرکتهای خارجی از محصو لات تولیدی،تواناییهای اقتصادی و تسهیلات دولتی ایران این قبیل فعالیتها را تحت الشعاع قرار میدهد و مانعی در راه توسعه روابط بازرگانی به شمار میآید.
همچنین،به دلیل تصویر منفی برخی از شرکتهای غربی از بازار و اقتصاد جمهوری اسلامی ایران که از طریق رسانههای جمعی غربی منعکس میشود،ضروری است تا با حرکت گسترده و عمیقی اطلاعات کافی و درست در زمینه تحو لات و تسهیلات اقتصادی چند سال اخیر ایران و همچنین،سرایط سرمایهگذاری در این کشور در اختیار شرکتها و موسسات غربی قرار گیرد.
طی یک بررسی بهعملآمده نیمی از شرکتها آمادهاند که از طریق کانالهای داخلی خود ارتباطات بازرگانی با (به تصویر صفحه مراجعه شود) همپایان ایرانی برقرار کنند به همین منظور،وجود یک نمایندگی اقتصادی ضروری به نظر میرسد تا با دادن اطلاعات گسترده و صحیح آنان را به مطالعه در مورد محصو لات،کالاها و امکانات سرمایهگذاری تشویق کند."