خلاصه ماشینی:
"هرچند در دو سال اول،این طرح به صورت آزمایشی،در تعدادی از مدارس و شهرستانهای کشور اجرا گردید اما از آنجا که این برنامه مبتنی بر نیازهای اساسی نوجوانان و جوانان بوده و با شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه سازگاری داشته است با استقبال چشمگیر دانشآموزان و مسئولین مدارس روبرو گشته و به سرعت در اکثر مدارس متوسطه و راهنمایی گسترش یافته است.
اهداف اصلی از طراحی و اجرای این برنامه،شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان و فراهم آوردن شرایط لازم برای بروز شکوفایی آنان در راستای تعالیم انسانساز مکتب توحید و نیز مشارکت دادن دانشآموزان-بویژه در دوره متوسطه-در امر برنامهریزی و اداره فعالیتهای پرورشی مدرسه و همچنین سپردن مسئولیت به ایشان به منظور رشد و تکامل اجتماعی آنان بوده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) فرضیات و یا سئوالات تحقیق 1-درصد تعداد اعضای انجمنها و کلوپهای فرهنگی و هنری به تفکیک جنسیت در رشتههای مختلف چه میزان میباشد؟ 2-درصد تعداد اعضای انجمنها و کلوپها در استانهای مختلف تشکیلدهنده به چه میزان میباشد؟ 3-آیا درصد تعداد دانشآموزانی که عضو این انجمنها و کلوپهای فرهنگی و هنری شدهاند از درصد تعداد متوسط جمعیت یک آموزشگاه بیشتر میباشد؟ 4-درصد استقبال دانشآموزانی که در مسابقات فرهنگی و هنری مدرسه شرکت داشته و دارند از انجمنها و کلوپهای فرهنگی و هنری بیشتر از سایر دانشآموزان میباشد؟ 5-میزان موفقیت انجمنها و کلوپهای فرهنگی و هنری در دستیابی به اهداف به چه میزان میباشد؟ دادههای مورد نیاز دادههای مورد نیاز در این پژوهش پاسخهایی میباشد که دانشآموزان دختر و پسر آموزشگاههای متوسطه تحصیلی و کلوپهای فرهنگی و هنری مندرج در دستور العمل شماره 1/50/44/520 مورخ 5/10/69 بودهاند و همچنین اعضای ستاد تربیتی مدارس متوسطه پرسشنامه تنظیم شده جداگانه دادهاند."