خلاصه ماشینی:
نخستین بار آثار او در انجمن فرهنگی ایران و انگلیس در سال 1328 به نمایش گذاشته شد و دومین بار در نمایشگاهی که به اهتمام هنرهای زیبای کشور،در تالار فارابی با حضور والا حضرت شاهدخت شمس پهلوی، گشایش یافت شرکت جست و سپس در دو نمایشگاه نقاشی که در باشگاه مهرگان برپا شد آثاری به معرض تماشا نهاد که از استقبال هنرشناسان بهره گرفت.
اگر درسی توانست حافظهء بصری را تقویت کند،دید و دریافت و حس را پرورش دهد،به دانشآموز توجه به طبیعت را بیاموزد، انتخاب و تشخیص و تناسب زیبایی را نیز یاد بدهد،در عین حال کلید درونگرایی نیازمندان نیز باشد،به عقیدهء شما تحصیلش ضروری نیست؟ -وقتی که درس چنین هدفی داشته باشد، باید برای رسیدن به آن هدف هم وسایلی در اختیار دانشآموز باشد و یکی از مهمترین وسایل معلم است.
این نحوهء تعلیم غلط نیست،مشروط بر اینکه معلم به الفبای نقاشی،که طراحی و چیرگی بر طبیعت است،اگاهی داشته باشد وگرنه چگونه خواهد توانست غلط دید را اصلاح کند یا تناسب و طرح صحیح را با نمره ارزیابی کند؟آیا بیسوادی ممکن است غلط اوراق دیکتهء فارسی را تصحیح کند؟ و اما راجع به مدلهای نقاشی:در سمینارها و شوراهای فرهنگی و نشستها و گفتگوهای جلسات هنری و انتقادی یونسکو،بارها دربارهء این دفترچههای چاپی مدل و مضار آن گفتگو کردهام،نمیدانم صدایم رسا نیست، یا گوشی شنوا نیست،چرا که این غلطترین نحوهء تعلیم همواره ادامه دارد.
به کودکان تا 12 سال بهتر است نقاشی آزاد بدهند،موضوعی نظیر موضوع انشا مثلا اتاق ناهارخوری،گردش روز جمعه و غیره،رنگ و ابزار کار در اختیار کودکان بگذارند،و تعلیمدهنده در این مرحله باید نحوهء ارزشیابی خود را تغییر دهد.