خلاصه ماشینی:
"مترجم کتاب حاضر معتقد است،در تعامل با قرآن نباید صرفا بهتقدیس آن بسنده کرد-که البته کتابی شایستۀ تقدیس است-بلکه بایدکوشید تا فلسفۀ آن،چراغ هدایت برای همۀ علوم باشد.
حتوای کلی کتاب در کتاب حاضر که از هفتاد و نه بخش مستقل و در عین حال باارتباطی زنجیروار از نظر موضوعی تشکیل شده است؛این موضوعات وسر فصلها بیشتر جلب توجه میکنند: -روشهای تفسیری مختلف در دوارن معاصر؛ -نگرش موضوعی و موضعی به قرآن کریم؛ -مفهوم جاودانه بودن قرآن کریم؛ -مفهوم نسخ در قرآن کریم؛ -آیا قرائتهای مختلف از دین و قرآن تقدس دارند؟ -جایگاه و مسؤولیت فرد در مفهوم قرآنی؛ -سنتهای مهمی که در قرآن کریم آمده است؛ -آیا جامعۀ اسلامی با بحران در اندیشه مواجه است یا اینکه از مشکلعدم برخورد روشمند با منابع اندیشۀ اسلامی برای استخراج نیازهایامرزوی رنج میبرد؟ -الگو بودن اولین جامعۀ اسلامی در مدینه برای مسلمانان در هر زمانو مکانی؛ -اهمیت نگرش و تامل در آیات مربوط به هستی؛ &%04316DMKG043G% چه باید کرد تا قرآن منبع همه علوم اجتماعی باشد؟و..."