خلاصه ماشینی:
"سپس محمد علی شعاعی در سخنان خود با تأکید بر اهمیت کتاب علی رغم توسعهء وسائل ارتباطی دیگر گفت:کتاب تنها کالایی است که در حوزهء ارتباطات با افراد رابطهای خاص پیدا میکند.
وی تولید محتوا را یکی از عوامل اصلی چالشهای جدید نشر ایران در عرصهء جهانی ذکر کرد و توجه غیر هنری،غیر جامعه شناسانه و غیر روان شناسانه به جنبههای معنوی نشر دینی را از مشکلات دیگر بر شمرد و خواستار توجه جدی به محتوای آثار دینی شد.
به نظر من در سالهای اخیر به رغم برخی کارهای قوی و مفید،کارهای ضعیف،بازاری و عوام پسند نیز در حوزهء دین بسیار انجام شده و کارنامهء چاپ و نشر در حوزه دین پربار نیست و یکی از دلایل آن، این است که برخی تجارت فرهنگ میکنند»."