خلاصه ماشینی:
"در این نوشته این نکته مطرح میشود که انقلاب اطلاعات قادر خواهد بود،برای ملتهای جویای دموکراسی امکان خورد کردن ماشین تبلیغاتی دولتها را فراهم *تحولی که از انقلاب اطلاعاتی ناشی میشود، با قرار دادن اطلاعات تازه در دسترس نهادهای اجتماعی و تودهء مردم موجب تغییر این نوع کنترل و یا جایگزینی آن میشود و عامه مردم دنیا اولین کسانی خواهند بود که از انقلاب اطلاعات سود میبرند.
آیا دموکراسیها نوپا قادر خواهند بود،تکنولوژی مورد نیاز به منظور پیوستن به شبکه ارتباطی جهانی را فراهم کنند؟آیا این ملتها میتوانند تکنولوژی لازم برای برقراری ارتباط وسیعتر در بین گروههای مختلف جمعیت (به تصویر صفحه مراجعه شود) خود را به دست آورند؟ اجازه دهدی،در اینجا بعضی از تحولات لازم را که مربوط به قابلیت و دسترسی به تکنولوژی ارتباطات میباشد،ارزیابی کنیم: از اوایل سال 1978 سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اهمیت دسترسی به اطلاعات را مورد تأکید قرار داد و در این زمینه یکی از مقامات عالی رتبه این سازمان به نام«هانس گاسمن»اهمیت سیاسی اطلاعات را به شرح زیر گوشزد میکند: «سیستمی که تنها صاحبان سرمایه میتوانند به آن دسترسی داشته باشند،باید کنار گذاشته شود،در غیر این صورت شبکه اطلاعرسانی بین المللی به جای روشن کردن وضعیت سیسم اقتصاد جهانی آنرا مبهم میکند و اختلاف بین مطلعان و بیاطلاعان را افزایش خواهد داد.
به دنبال تشکیل شبکهها متعدد غیر متمرکز، الگوهای جدیدی در نشر اطلاعات به وجود آمده است که جانشین ساختار سلسله مراتبی قدیم میشود و در نتیجه ارتباطات بیشتر دوجانبه شده و این موجب میشود که دولتها و شرکتها *سیستمهایی مانند اکونت که بولتن جهانی کامپیوتری در مورد مسایل محیط زیست میباشد،کمک میکند که فرصتهایی در دست شهروندان قرار گیرد تا در این مسئله وارد شوند و عملکردهای سیاسی را تحت تأثیر قرار دهند."