خلاصه ماشینی:
"تی اچ مارشال به سه حق اشاره میکند و نگاه نسبتا جامعی دارد؛ حق مدنی،حق سیاسی و حق اجتماعی،چند چالش مفهومی عمده وجود دارد،یکی این که دقیقا تعریف عناصر مدنی،سیاسی و اجتماعی روشن نیست.
آلستون نیز که تا مدت زیادی رویکردی وحدتگرایانه به توجیه داشته است،اخیرا به مخالفت با این رویکرد پرداخته و به این نتیجه میرسد که نباید به دنبال یک ویژگی معرفتی مثبت و اساسی برای«باور»گشت و از آن با عنوان«موجهبودن»یاد کرد؛بلکه به عقیدهءاو،ما با ویژگیهای متعددی روبهرو هستیم که هرکدام از آنها میتوانند وضعیت معرفتی مثبتی را برای «باور»فراهم آوردند.
البته این به آن معنا نیست که تلاشهای پیشین آلستون و بسیاری از معرفتشناسان که در باب توجیه کار کردهاند بدون ارزش شده باشند؛بلکه او در این رویکرد جدید،بسیاری از نتایجی که او و دیگران پیش از این،در باب توجیه به دست آوردهاند،بهره میگیرد و آنها را به آسانی در قالب«مطلوبهای معرفتی»ارائه میکند."