خلاصه ماشینی:
"فرناندو برایس با روایتی هنرمندانه از منظر خود به عنوان هنرمند-تاریخ نگار دست به بازآفرینی بخشهایی از تاریخ میزند.
بیشباهتی سندهای اصلی با آثار برایس میتواند،به این مطلب اشاره کند که تاریخ همچنان در زمان در حال بازسازی است.
برای یکی از نمایشگاههایش برایس شعار والتر بنیامین را برگزیده بود که:«ماده تاریخ همان چیزی است که دانش را میسازد،دانشی که خود رهایی بخش آن ماده است.
»مجموعههای برایس با نامهای والتر بنیامین(2002)و Trotsky (3002)پیشکشی است به دو انسان خردمند که به خاطر تراژدی سرسخت شدهاند و در گذر زمان به عنوان بیانیه هنرمند برای بروز رسانی متریالیسم تاریخی و خودآگاهی شورشآمیز در نظر گرفته شده است.
این مسأله به یک تناقض بارور میان مضمون انتخابی(تاریخ)و تکنیک تقلیدی به کار گرفته شده راه میجوید و رویکرد هنرمند ممکن است به اشتباه به عنوان یک حرکت پست مدرن (تئوری به تصویر درآمده)تعبیر شود."