خلاصه ماشینی:
"» در دبستان(دبستان شیخ لطف الله)مهارتش در نقاشی،سبب (به تصویر صفحه مراجعه شود) تمایز او از دیگران بود و تشویقهایی که از جانب معلمان، شاگردها و گاهی توریستهایی که وی را در مغازه و در حال کار میدیدند،نثارش میشد،شوق رضا را باز هم بیشتر میکرد.
سالها کار روی مینیاتور و مهارت قابل توجهش در این زمینه،در برابر علاقهء تازهیافتهاش به نقاشی:او را در سر دوراهی برای انتخاب یکی قرار داده بود.
همچنین دانشگاه سبب ارتباط با دوستان نقاشی شد که به (به تصویر صفحه مراجعه شود) واسطهء سه سال تعطیلی دانشگاهها و برگشت به اصفهان از آنها دور شده بود.
بزرگی ابعاد مینیاتورها و استفاده از قلمموی پهن و تاشهای آزادی که برای ترسیم گوشههایی از آن به کار میبرد،همچنین تکه چسبانیهای روی بوم،تعمدی برای ایجاد تضاد و تقابل با خصلتهای سنتی مینیاتور ایجاد میکند.
همچنین بزرگنمایی بخشهایی از این طرح،مانند ریتم دستهایی که زنجیر را میکشند،چهره و پنجههای شیر،صورت وحشتزدهء مردی که در چنگال شیر گرفتار شده،بهعلاوهء نحوهء چیدمان بریدههای طراحی و روزنامه و عکسهای روی بوم،همگی فضای بافتدار، خشن و شلوغی را ایجاد میکنند تا بر چنین بستری یکی از پیکرههای ایستاده یا لمیدهء زیبارو یا عشاقی را-از کارهای رضا عباسی-نقاشی کند.
در آنجا-هرچند همچون گذشته کولاژهایی از مینیاتورهای مکتب اصفهان و بخصوص کارهای رضا عباسی را به کار میبرد-برخلاف گذشته،که انبوهی از بریدههای مینیاتور و روزنامه و عکس در کنار یکدیگر کولاژ میشدند،محدودتر و در حد یک یا چند دیتیل از مینیاتور بر بوم چسبانیده میشود."