خلاصه ماشینی:
"او،که آثار خود را با سفری در اوایل دههء 09 به ایران داشت،آغاز و خلق کرد، پس از بازگشت به امریکا با پروژهء«زنان الله»وجههای جهانی یافت،اما در آثارش به تقویت همان نگاه درجهء دو (به تصویر صفحه مراجعه شود) و همان پیشینهء تاریخی پرداخت.
همانطور که میدانید،تاکنون هیچ موضوعی بیشتر از «بدن»در هنر و فلسفهء فمینیسم مورد بحث قرار نگرفته است:این توجه حاکی از نقد و جستجو در مفهوم دوآلیسم سنتی«بدن»و«ذهن»و نقش آن در تغییرات جسمی و رشد شخصیت در جامعه زنان است.
توجه انتقادی به تعاریف معمول از زیبایی زنانه و نمایش هنرمندانه آن راهی است که باعث شده،هنرمندان فمینیست از بدن خود،در خلق آثارشان استفاده کنند و شیرین نشاط هم از این قاعده مستثنا نیست،همانطور که خود موضوع برخی از آثار خود است.
شیرین نشاط،که وجه مفهومی اثرش بر وجه بازاری آن اولویت دارد،با آغاز این نوع نگاه،گویی ناخواسته راهی را برای دیگر هنرمندان ایرانی و عربی باز کرده است."