خلاصه ماشینی:
"ابن ندیم در کتاب الفهرست که به سال 377 نوشته است، جایی که نام از قرآن علی(ع) میبرد، برای ترتیب مصحف علی(ع) محلی را باز گذاشته که ظاهرا موفق نشده است از روی قرآنی که به خط آن حضرت دیده، سور را ثبت کند و این خود شاهدی است که قرآن علی(ع) به ترتیبی دیگر بوده است.
در حاشیه نسخه خطی عمدةالطالب موجود در کتابخانه آستان قدس، به خط حسین کتابدار نسابه، یادداشتهای مفیدی ثبت است که منجمله درباره قرآن خزانه غروی مرقوم داشته: مصحفی را که سید نقیب (ابن عنبه حسنی نسابه صاحب عمدةالطالب) در مشهد غروی ملاحظه کرده هماکنون در خزانه شریف نجف موجود است، منتها قسمت مهمی از آن به کلی سوخته و فقط یک جلد باقی مانده است این مجلد نیز فاقد حواشی است، زیرا تمام حاشیه و کمی از متن به آتش سوخته (مقاله اینجانب در شماره 22 نامه آستان قدس رضوی).
اکنون غیر از قرآنی که روی ضریح مطهر امام علیبن ابیطالب در نجف است دو قرآن دیگر در خزانه رضوی مشهد مقدس وجود دارد که به آن حضرت منسوب است: نخست قرآنی است که در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری میشود، و این قرآن به خط کوفی روی پوست آهو با رقم «کتبه علیبن ابیطالب» نوشته شده و در صفحه اول وقفنامهای است از شاه عباس صفوی به خط و امضای شیخ بهایی در سال 1008 ه که شیخ قرآن مزبور را دستخط امام معرفی میکند."